Skoči na glavno vsebino

V začetku šolskega leta smo se na šoli odločili, da se priključimo Unescovem projektu Drugačnost nas bogati, da bi učencem približali svet drugačnih ter jih učiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. V projekt smo vključili učence 5. a razreda.

Prva dejavnost v projektu je bil pogovor z učenci in priprava na delavnico Sprejemanje drugačnosti. Sledila je izvedba delavnice v razredu, kjer smo učence najprej razdelili po skupinah in jih nato »spremenili« v otroke s posebnimi potrebami. Vsak izmed učencev je izžrebal vrsto primanjkljaja, na osnovi katerega je potem sodeloval v skupni igri.

Opazili smo, da so bili nekateri učenci pri igri bolj vključeni, nekateri pa manj. Ob končni evalvaciji smo ugotovili, da so se tisti, ki so bili bolj vključeni v delo, počutili veliko bolje kot tisti, ki niso aktivno sodelovali pri igri.

Učence smo hkrati seznanili, da bomo z njimi v letošnjem šolskem letu spoznali učence z Osnovne šole Milke Šobar – Nataše. Povabili sva jih, naj razmislijo, na kakšen način bi se jim prestavili. Predlagali so, da jim pošljemo pismo, kar smo v naslednjem tednu tudi storili. Nestrpno smo pričakovali pismo učencev 6. razreda OŠ Milke Šobar – Nataše in ga dočakali. V tišini smo prisluhnili sošolcu, ki ga je prebral. Razveselili smo se povabila, da jih obiščemo. Sledile so priprave na obisk sovrstnikov z OŠ Milke Šobar – Nataše, saj smo jim želeli pripraviti majhno presenečenje. Z učiteljico smo izdelali škatlice, jih okrasili ter vanje dali pol obeska srčka, ki smo ga izdelali z DAS mase. Polovico obeska smo obdržali zase. Spominjal nas bo, da imamo na OŠ Milke Šobar – Nataše prijaznega sovrstnika in hkrati bo obesek tudi njih spominjal na nas.

V ponedeljek pred prvomajskimi počitnicami smo se peš odpravili proti OŠ Milke Šobar -Nataše. Učenci 6. razreda so nas pričakali v avli šole. Po uvodnem pozdravu smo se igrali spoznavne igre. Sledil je ogled šole pod vodstvom njihovih učencev. Presenečeni smo ugotovil, kako je na njihovi šoli lepo. Najbolj nas je navdušila senzorna soba, kjer smo preizkusili ležanje na vodni postelji. Ob koncu smo jim predali še majhno presenečenje. Tudi oni so pripravili darilci za učiteljici, ki bosta krasili našo šolo. Z veseljem in polni prijetnih doživetij smo se odpravili proti šoli.

Ob izvedbi projekta Drugačnost nas bogati smo z učenci veliko razmišljali o drugačnosti in sprejemanju le-te, razvijali empatijo in strpnosti, jih učili, da je vsak človek poseben ter na takšen način krepili sobivanje in spoštovanje raznolikosti v družbi.

Uživajte v filmu, kjer smo vam v sliki predstavili kako smo se bogatili z drugačnostjo:


Dostopnost