Na OŠ Loka Črnomelj v okviru projekta Inovativna pedagogika 5.0 sistematično razvijamo digitalne kompetence že od razredne stopnje. Pri uri angleščine v 2. razredu so poleg digitalne kompetence 3.4 Programiranje razvijali tudi RIN.
Učiteljica Sandra Jakobčič je v tematskem sklopu »Pomlad« obravnavala besedišče kmečkih in divjih živali v tujem jeziku. Pri tej uri je pri učencih razvijala kompetenco 3.4 Programiranje, pri čemer so učenci dosegli raven 2.
Učenci so spoznali, da je navodilo sestavljeno iz več manjših ukazov. Naučili so se, da morajo ukaze postaviti v točno določeno zaporedje, če želijo priti do zastavljenega cilja. Pri tem so uporabljali Kubo robotke, s katerimi so preverjali pravilnost zastavljenega algoritma.
Ob tem so razvijali sposobnost predvidevanja, šteli, se orientirali v prostoru in izboljševali prostorske predstave. Prav tako so razvijali veščine sodelovanja v paru in skupini.
Svoje delo so dopolnili na delovnem listu, kjer so risali algoritme, hkrati pa so se seznanili z delovanjem Kubo robotkov.
V sklopu projekta Inovativna pedagogika 5.0 smo pri spoznavanju okolja v 3. razredu razvijali digitalno kompetenco 1.1 Brskanje, iskanje, filtriranje podatkov, informacij in digitalnih vsebin na ravni 2. Obravnavali smo tematski sklop Živa bitja (življenjska okolja).
Učiteljica Ana Gorše je izvedla učni sklop po načelih formativnega poučevanja z vključevanjem inovativne pedagogike 5.0. Učenci so do podatkov prihajali s pomočjo prenosnikov in tablic. Še posebej jim je bila všeč igrica Wordwall.
Učiteljica jim je obljubila, da jih bo še naprej spodbujala k brskanju, filtriranju podatkov, informacij in digitalnih vsebin.
Pri tehniki in tehnologiji v 6. razredu so razvijali digitalno kompetenco 4.1 Skrb za varnost naprav, in sicer na ravni 2. Poudarek je bil predvsem na prepoznavanju preprostih načinov zaščite svojih naprav in digitalnih vsebin ter prepoznavanju preprostih načinov skrbi za verodostojnost in zasebnost. Pri tem so uporabljali tudi Chromebooke.
Učiteljica Anja Golobič je poleg razvijanja omenjene digitalne kompetence izvajala pouk po načelih formativnega spremljanja. Z učenci so na začetku ure določili kriterije uspešnosti, ki so jih med uro razvijali in jih na koncu vsake ure tudi preverjali.
Namen učne enote je bil, da bi učenci pri učni uri znali uporabljati preprosta digitalna orodja za sodelovalne procese. Pri tem so razumeli, da so pri soustvarjanju digitalnih vsebin potrebne dobro razvite socialne spretnosti (npr. jasna komunikacija).
Z uporabo spletne digitalne tabele v aplikaciji Padlet so se naučili uporabljati digitalna orodja za omogočanje in izboljšanje sodelovalnih procesov. Pri skupnem oblikovanju virov in znanja se je vsak učenec trudil verodostojno prispevati k doseganju ciljev učne ure.
Pri izvedbi učne enote so uporabljali Chromebooke in spletno orodje Padlet.
Pri uri zgodovine v 8. razredu so učenci razvijali digitalno kompetenco 1.2 Vrednotenje podatkov, informacij in digitalnih vsebin. Ker so z njenim razvijanjem začeli že v 7. razredu, so tokrat dosegli 4. raven. Pri delu so uporabljali Chromebooke.
Učna ura je bila zelo uspešna – učenci so aktivno sodelovali in dobro sledili delu. Težavnostna stopnja je bila primerna, učenci pa so učitelja Tomaža Grdešiča pozitivno presenetili s podatki, ki so jih našli, in z različnimi strategijami, s katerimi so prišli do pravilnih odgovorov.
Pri likovni umetnosti v 8. razredu so učenci razvijali digitalno kompetenco 3.2 (Obdelava informacij): učenci so uporabljali in urejali digitalno vsebino (slike, besedilo, grafiko) ter vključevali naprednejše elemente oblikovanja. Dosegli so raven 3: učenci so združevali različne vire informacij in uporabljali orodja za prilagoditev oblikovanja glede na določen cilj (v tem primeru plakat).
Ura je potekala v računalniški učilnici, pred tem pa so učenci že uporabljali Chromebooke. Pri delu so uporabljali aplikacijo Canva, v kateri so ustvarili plakat z infografiko. Pri tem so izbirali različne elemente, ozadja, barve in oblike pisav. Izdelke so si medsebojno ocenjevali in predlagali izboljšave.
Učiteljica Špela Vraničar je poleg razvijanja digitalne kompetence uro načrtovala po načelih formativnega spremljanja. Obravnavali so tematski sklop Slikanje – barvna nasprotja.